Onze Zaal

Indien je zelf interesse hebt in het organiseren van een evenement, kan je de zaal huren van ons jeugdhuis. Dit houd in dat u onze feestzaal kan huren voor het organiseren van een vat, verjaardagsfeest, fuif, ...

Algemene Informatie

Onze 136m2 zaal is ideaal voor uw fuiven en evenementen. De zaal kan gehuurd worden voor o.a. verjaardagsfeesten, jeugdfuiven, optredens, ... Naast onze zaal zijn er nog enkele ruimtes tot uw beschikking. Een kwalitatieve koeling en tap-installatie, en eventueel een backstage ruimte (die kan u natuurlijk ook als iets anders inrichten)..

De Zaal

Zoals u eerder al kon lezen, heeft de zaal een grootte van 136m2. Dit is ruim voldoende voor een 250 - 300 personen. De zaal omvat een gedeeltelijk vast podium, een toog, en recent vernieuwde toiletten.

Drank

Indien u onze zaal huurt, word er verwacht dat u onze drank gebruikt. De drank word op voorhand samen met u geteld, en hetzelfde nadien. Zo zullen wij bekijken wat er geconsumeerd werd, en zo een eindafrekening opstellen. Gelieve dan ook voor de zekerheid op voorhand door te geven hoeveel u minimum in stock wil hebben.

Licht & Geluid

Wij beschikken zelf over een licht & geluidsinstallatie die verhuurd word aan een schappelijke prijs. Als je hier meer info over wil, of eens een kijkje wilt komen nemen, contacteer ons dan via mail, facebook, of spring gewoon eens binnen.

Wetgeving ivm Geluidsoverlast

Voor een fuif en optreden geld een maximaal decibel volume. Hier hoort de organisatie zich strikt aan te houden. Indien dit niet gebeurt kan het evenement vroegtijdig worden stopgezet, en/of zal er een boete volgen. Voor meer informatie hierom kan u terecht op de site van Eventplanner, of kan u ons altijd hier contacteren.

Fuif organiseren?

Hoe en wat?

Een fuif organiseren, maar niet goed weten hoe?
Daar zullen we eens verandering in brengen!

Als eerste is het belangrijk om de zaal vast te leggen. Op die manier weten wij wanneer we de zaal vrij moeten houden. Je komt hiervoor best even langs, dan overlopen we het contract en kan je nog eventuele vragen stellen.
Hierna is het belangrijk de gemeente in te lichten. Je contacteerd hiervoor best de Jeugddienst van Gemeente Beringen, zij kunnen je ook exact vertellen welke aanvragen je nodig hebt. Indien je een vereniging bent, kan je hen ook contacteren ivm het uitlenen van materialen.

Maar hoe zit dat met verzekeringen?
Indien je vragen hebt ivm verzekeringen, welke soorten, en welke je nodig hebt, neem je best eens een kijke op de site van Fuifpunt. Zij weten het fijne van het verzekeringverhaal. Nog steeds niet zeker? Neem even contact met hen op, en ze helpen je graag verder.

En logistiek dan?
Voor je fuif zal je de nodige logistiek nodig hebben. Denk hierbij aan een licht & geluidsinstallatie, eventueel een geluidstechnieker, bonnetjes, eventuele tenten / hekken, en voorverkoopkaarten. Deze kan je best allemaal goed op voorhand vastleggen. Niet alleen dat, maar ook je DJ's moet je goed op voorhand vastleggen. Sommige hebben het zo druk dat ze elk weekend volgeboekt zijn, en dat wil je natuurlijk niet voorhebben op jouw datum.

Reclame maken?
Reclame maken voor een fuif is zeer belangrijk. Een fuif zonder feestgangers, is natuurlijk niet gezellig. Ook hiervoor word het aangeraden goed op voorhand affishes te drukken, een fb event aan te maken, en een eventuele publicatie op je website, of in de locale krant. Zorg ervoor dat je affishe mensen aanspreekt, en je facebook evenement rijkelijk gedeeld word.

Dag van de fuif zelf?
Zorg ervoor dat je optijd eraan begint. Vanaf 12u heb je toegang tot onze zaal, en maak van deze tijd gebruik om je zaal in te richten in een thema, het licht & geluid op te (laten) stellen, en alles voor te bereiden. Zorg ook dat je medewerkers optijd aanwezig zijn, zodat je optijd doorhebt als er iemand niet komt opdagen.
Als je fuif 's nachts gedaan is, en iedereen gaat naar huis, raden wij het aan dat jullie nog even doorbijten. Door de zaal 's nachts al op te kuisen, voorkom je dat je 's ochtends tijd tekort gaat komen, en op die manier de zaal nietmeer inorde krijgt.

Voila, nu hebben jullie een beknopte uitleg ivm het organiseren van een feestje in onze zaal. Indien je een uitgebreide checklist wil, neem je best even hier een kijkje.

Bedankt voor het lezen, en hopelijk tot binnenkort!

Contacteer ons